PRZEDSZKOLE- SÓWKI I WIEWIÓRKI

!!! BLOK TEMATYCZNY : WAKACJE 22.06-26.06.2020

Zajęcia z Religii (więcej…)

BLOK TEMATYCZNY: ZBLIŻA SIĘ LATO 15.06-19.06.2020

Zajęcia z Religii (więcej…)


BLOK TEMATYCZNY : ŚRODKI TRANSPORTU 8.06-12.06.2020

Zajęcia z Religii (więcej…)

BLOK TEMATYCZNY: DZIECIĘCE MARZENIA 1.06-5.06.2020

Zajęcia z Religii (więcej..)

BLOK TEMATYCZNY: DZIEŃ RODZINY 25.05-29.05.2020

Zajęcia z Religii (więcej…)

BLOK TEMATYCZNY : ZAWODY NASZYCH RODZICÓW 18.05-22.05.2020

Zajęcia z Religii (więcej…)

BLOK TEMATYCZNY: W ŚWIECIE MUZYKI 11.05-15.05.2020r.

Zajęcia z Religii (więcej…)

BLOK TEMATYCZNY:  MAJOWA ŁĄKA 04.05 – 08.05.2020r.

Witajcie,
Na początek przypomnijcie sobie naszą wyciszankę (więcej..)
Następnie posłuchajcie piosenki „Tydzień ma siedem dni” i ustalcie dzień tygodnia (więcej…)
Po ustaleniu dnia tygodnia spójrzcie za okno i sprawdźcie jaka jest dziś pogoda czy świeci słońce czy pada deszcz.

Na podstawie usłyszanej piosenki, określcie jaka jest pora roku.

(więcej…)
Na koniec podzielcie swoje imię na sylaby oraz podskoczcie do góry tyle razy ile jest sylab w waszym imieniu.
1.W tym tygodniu porozmawiamy o majowej łące. Czy byliście kiedyś na łące pełnej pięknych kwiatów, ciekawych owadów i zwierząt. Dziś wybierzemy się na łąkę ze skrzatem Borówką (więcej..)
2.Nazwijcie owady i zwierzęta mieszkające na łące oraz rośliny na niej rosnące.

3.Wykonaj karty pracy (instrukcja wykonania umieszczona jest na kartach pracy).

4.Prace plastyczne:
A- Biedronka – Przygotujcie:
– talerzyk papierowy,
– 1 białą i czerwoną kartkę,
– 2 czarne kartki,
– klej w sztyfcie,
– nożyczki,
Czerwoną kartkę papieru targamy na małe kawałki. Następnie zewnętrzną stronę talerzyka smarujemy klejem i wyklejamy całą jego powierzchnie kawałkami czerwonego papieru . Z czarnego papieru wycinamy 6 kółek, które przyklejamy na czerwoną powierzchnie talerzyka. Następnie z czarnego papieru wycinamy głowę, dwa małe kółka na oczy oraz 6 nóg. Dolną cześć głowy smarujemy klejem i przyklejamy ja po wewnętrznej stronie talerzyka oraz przyklejamy 6 nóg. Z białego papieru wycinamy 2 średnie kółka. Z dwóch białych i czarnych kółek tworzymy oczy i przyklejamy je na głowie. Efektami waszej pracy możecie się z nami podzielić na naszym profilu na  FB.
B-Dokończ rysunek motyla oraz go pokoloruj kredkami (więcej…)
5.Zabawy muzyczno – ruchowe:
A-„Pszczółka Maja – Taniec Mai” – Dziecko wykonuje ruchy prezentowane w piosence czyli obrót, podnosi do góry ręce oraz wykonuje podskok (więcej..)
B-Pszczółka Maja – Pszczółka Maja Jest Tu” – Dziecko robi z rąk skrzydła i fruwa po pokoju w rytm piosenki (więcej..)
C-„Żabie kroki” – Dziecko tańczy, idzie w miejscu, podskakuje, macha nogą, kłania się w lewo w prawo, robi kroki do tyłu i przodu oraz wykonuje skok jak żaba w rytm muzyki (więcej..)
D.„My jesteśmy żabki” – Dziecko skacze jak żabki w piosence (więcej…)

*Zajęcia z Religii (więcej…)




BLOK TEMATYCZNY : W ŚWIECIE KULTURY 27.04.-30.04.2020

Zajęcia z Religi (więcej…)


BLOK TEMATYCZNY: DBAMY O ZIEMIĘ 20.04 – 24.04.2020r.

1. Zobaczcie  bajkę „Eko – patrol” (więcej…)
Na podstawie obejrzanej bajki odpowiedzcie na pytania:
– O czym była bajka?
 – Czy plaża była czysta? Co zanieczyszczało plażę?
– Dlaczego zwierzaki postanowiły segregować śmieci?
 – W jaki sposób należy segregować śmieci?
– Czy wy sami segregujecie śmieci? Następnie wspólnie z rodzicami w domu posegregujcie śmieci do odpowiednich pojemników lub worków na śmieci. Wskazówki dotyczące właściwego segregowania śmieci znajdziecie tutaj…

2.Wytnijcie obrazki śmieci i wklejcie je do odpowiednich koszów na śmieci.

3.Prace plastyczne:
-Wyklejcie zieloną i niebieską plasteliną kontury ziemi (więcej…)
-Przygotujcie:
– papierowy talerzyk,
– nożyczki,
– klej,
– zielona i niebieską farbę,
– kartki kolorowego papieru – białą, czarną, czerwoną,
– czarny marker,
Papierowy talerzyk pomalujcie niebieską i zieloną farbą plakatową tworząc Ziemię. Następnie na białej kartce odrysujcie swoje ręce i je wytnijcie. Z białej i czarnej kartki wytnijcie po 2 kółka z których zrobicie oczy. Natomiast z czerwonej kartki wytnijcie buzie i serce. Na sercu markerem napiszcie swoje imię. Po wyschnięciu talerzyka doklejcie ziemi – oczy, buzie i ręce. Na  sklejone ze sobą ręce ziemi naklejcie serce ze swoim imieniem. Efektami swojej pracy możecie pochwalić się na naszym profilu na  Facebooku.
4.Ratujemy rzeki – zabawa.
Co potrzebujemy? Niebieski ręcznik/kocyk lub dywan oraz „śmieci” można wykorzystać obrazki z kart pracy lub zużyte opakowania np. z butelek, worków, baterii. Należy wyłożyć na niebieskim kocu wszystkie śmieci oraz położyć między nimi mieszkańców rzek i mórz

Zadaniem dziecka jest posprzątanie rzeki z odpadów.
Zapytaj dziecko czy warto sprzątać świat? I czy zaśmiecanie rzek, ziemi, trawników jest dobre czy złe? I dlaczego?
5. Zapoznanie dzieci z pojęciem – RECYKLING czyli „Ze starego coś nowego”. Obejrzyjcie razem film pt. „Recykling” (więcej…)
Porozmawiaj z dzieckiem o tym, czym jest recykling i jakie „nowe” przedmioty powstają ze „starych”. np. stare szklane butelki są przerabiane na nowe szklane przedmioty,  ze starego metalu powstają nowe metalowe przedmioty, to samo dzieję się z plastikowymi butelkami. A co dzieje się z papierem czyli tzw. makulaturą? Może i wy macie w domu przedmioty nadające się do recyklingu? Zbierzcie je i pomóżcie dziecku stworzyć recyklingowego ludka 🙂


BLOK TEMATYCZNY: WARZYWNIAK 14.04  – 17.04.2020

Witajcie,
Na początek sprawdźcie:
– Jaki jest dzisiaj dzień tygodnia?
Najpierw posłuchajcie piosenki „Tydzień ma siedem dni”. (więcej…)
Następnie po kolei powtórzcie dni tygodnia, dzieląc ich nazwy na sylaby, np. po- nie-dzia – łek. – Jaka jest dzisiaj pogoda?

Spójrzcie za okno i sprawdźcie jaka jest dziś pogoda czy świeci słońce czy pada deszcz. – Jaka jest pora roku?

Na podstawie usłyszanej piosenki, określcie jaka jest pora roku.(więcej…)
Po ustaleniu dnia tygodnia, pogody i pory roku. Ustalcie jeszcze w jakiej grupie jesteście – Wiewiórek czy Sówek.

1.W tym tygodniu porozmawiamy o warzywach a dokładnie o nowalijkach, czyli młodych warzywach ukazujących się po raz pierwszy w sprzedaży w nowym sezonie na  wiosnę. Popatrzcie na obrazek przedstawiający warzywa. Spróbujcie je nazwać oraz podzielcie ich nazwy na sylaby klaszcząc tyle razy ile jest sylab w nazwie warzyw. Jeśli macie w domu chociaż jedno warzywo znajdujące się na obrazku, to za pomocą wzroku określcie jego kolor, za pomocą dotyku poznajcie kształt danego warzywa, za pomocą węchu poznajcie jego zapach oraz za pomocą smaku poznajcie jak smakuje.

2.Zabawa „Gdzie są warzywa” – Zasłaniamy dziecku oczy. Następnie chowamy w kuchni lub pokoju jedno warzywo. Zadaniem dziecka jest znalezienie warzywa. Gdy dziecko znajdzie dane warzywo, szuka kolejnego warzywa. Zabawa trwa tak długo, aż dziecko znajdzie wszystkie warzywa. Miłej zabawy 🙂
3.Praca plastyczna „Ogórek” – wyklejcie kontury ogórka kawałkami zielonej krepiny, bibuły lub plasteliny. Jeśli nie macie żadnej z tych rzeczy pokolorujcie kontury ogórka kredkami.

4.Zasadźcie wspólnie z rodzicem cebulkę dymkę do doniczki Najpierw wsypcie ziemię do doniczki, włóżcie cebulkę do ziemi i zasypcie ją ziemią, podlejcie i ustawcie doniczkę na parapecie. Obserwujcie codziennie jak wasza cebulka pięknie rośnie. Efektami swojej pracy możecie pochwalić się na naszym profilu FB.
5. Z poznanych warzyw razem z rodzicami wykonajcie pyszne i zdrowe kanapki. Smacznego:)

Zabawy ruchowe:
1. „Zielony ogórek” – Dziecko na słowa w piosence „zielony ma garniturek” wskazuje swoje ubranie, na słowo „czapkę” wskazuje swoja głowę, na słowo „sandały” wskazuje swoje stopy oraz na słowa „zielony jest cały” wskazuje siebie. (więcej…)
2. „W naszym ogródeczku” – dziecko na słowa w piosence „wygrabimy ścieżki” naśladuje ruchy grabienia, na słowa „przekopiemy grządki” naśladuje ruchy kopania w ziemi kopaczką, na słowa „raz, dwa, trzy” liczy do 3, na słowa  „wsiejemy nasionka” naśladuje ruchy siania nasion, na słowa „będą się wygrzewać  na wiosennym słonku” podnosi głowę do góry jak by samo się wygrzewało na słonku oraz na słowa „przyjdzie ciepły deszczyk” naśladuje padający deszcz.(więcej…)

PROPOZYCJA POŚWIĄTECZNEJ LEKCJI RELIGII (więcej…)

BLOK TEMATYCZNY: WIELKANOC 06.04 – 10.04.2020

1. Zwyczaje Wielkanocne
Śniadanie Wielkanocne, składanie życzeń, dzielenie się jajkiem…
Jakie już znacie zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi?
Zapraszamy do obejrzenia Domowego Przedszkola (więcej…)

Czy potrafisz połączyć w pary takie same pisanki? Spróbuj samemu narysować i ozdobić pisankę. Swoimi pracami możecie pochwalić się na naszym profilu FB.

Na obrazku znajduje się koszyk Wielkanocny wypełniony pisankami. Domaluj drugą połowę koszyka i pokoloruj.
2. Posłuchajcie piosenki „Pisanki, pisanki”. W rytm słuchanej piosenki wyklejcie kontury wielkanocnej pisanki kawałkami kolorowego papieru, bibuły lub plasteliny. Jeśli nie macie żadnej z tych rzeczy pokolorujcie kontury pisanki kredkami (więcej…)
Kolorowanka pisanka (więcej…)
3. Wykonaj karty pracy (instrukcja wykonania umieszczona jest na kartach pracy).
Załącznik 1 (więcej…)
Załącznik 2 (więcej…)
Załącznik 3 (więcej…)
Załącznik 4 (więcej…)
Załącznik 5 (więcej…)
4. Zabawy muzyczno – ruchowe:
– „Zając” – Dziecko wskazuje uszy, nos, oczy oraz skacze do góry jak zając w rytm piosenki.(więcej…)
-„Hopla, hopla” – Dziecko skacze jak zajączek do góry w rytm piosenki (więcej…)

5. Śmigus – Dyngus
Śmigus – dyngus inaczej zwany Lanym Poniedziałkiem, to zwyczaj podczas którego oblewamy innych wodą. 
Może trochę się pochlapiemy?
Napełnicie wodą kilka balonów.  Ustawcie miskę lub kosz 1-2 m od siebie. A teraz spróbujcie trafić balonem do miski!
Do kolejnej zabawy potrzebujemy pisanki (mogą być czekoladowe) + łyżka. Na dywanie ze sznurka, skakanki,paska tworzymy miejsca: start i metę. Twoim zadaniem jest aby przenieść jajko na łyżce do mety. Gotowi, do biegu, START!
Zanim przystąpimy do kolejnej zabawy trzeba się trochę poruszać:(więcej…)
No to teraz będą wam potrzebne: słomka, piłeczka ping-pongowa lub styropianowa. Ewentualnie można stworzyć kuleczkę z papieru (szarego) lub folii aluminiowej.  Wyznacz sobie miejsce startu i mety. Dmuchając w rurkę przeturlaj piłeczkę/pisankę do mety.

BLOK TEMATYCZNY: Witaj Wiosno  23.03-27.03.2020


BLOK TEMATYCZNY: Wiosna na wsi 30.03 – 03.04.2020

1. Zobaczcie program edukacyjny: Domowe przedszkole – Co słychać na wsi? (więcej…)
Na podstawie obejrzanego programu – Omówcie wygląd poszczególnych zwierząt mieszkających na wsi oraz powtórzcie nazwy zwierząt, dzieląc je na sylaby (np. ko – za, ku – ra, itd.). Następnie  przypomnijcie sobie jak się nazywa dziecko – krowy, owcy, świni oraz klaczy. Omówcie także gdzie mieszkają wiejskie zwierzęta ( np. kura w kurniku, itd.) oraz jakie produkty nam dają. (można pokazać dziecku jajka, mleko, szynkę, kiełbasę i powiedzieć jakie zwierze daje nam taki produkt).
2. Posłuchaj odgłosów zwierząt na wsi, spróbuj je naśladować. (więcej…)
3. Zabawy muzyczno – ruchowe:
* „Koniki” – Ruchy wykonywane do słów piosenki (wg własnego pomysłu):
Noga goni nogę,
Biegają koniki,
Stukają kopytka,
W rytm muzyki,
Noga goni nogę,
Biegają koniki,
Stukają kopytka,
W rytm muzyki,
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo! (więcej…)

* „Kaczuszki” – Dziecko naśladuje ruchy wykonywane przez dzieci w piosence. (więcej..)
* Dziadek fajną farmę miał” – Dziecko naśladuje ruchy oraz odgłosy występujące w piosence – ijaj ijaj oł, mu mu, ko ko, chrum chrum, kwa kwa. (więcej…)
* 4. „Gdacze kura: ko, ko, ko” – Dziecko naśladuje ruchy oraz odgłosy wydawane przez kurę – ko ko (więcej…)
4. Wykonaj karty pracy (instrukcja wykonania umieszczona jest na kartach pracy). (więcej…)
5. Praca plastyczna – „Kurka”.
Materiały: płatki kosmetyczne, kolorowe kartki -zielona, żółta, czerwona, żółta bibuła, ziarenka, czarny mazak lub marker, klej w sztyfcie, nożyczki.
Płatki kosmetyczne tniemy na połowę, smarujemy je klejem oraz przyklejamy na zieloną kartkę tworząc kontur kurki. Z żółtej kartki wycinamy dzióbek, a z czerwonej grzebień. Doklejamy naszej kurce dziobek oraz grzebień. Czarnym mazakiem lub markerem dorysowujemy oczka, nóżki i rozsypane ziarenka. Jeśli mamy w domu ziarenka je możemy przykleić na kartkę  lub jeśli mamy żółtą bibułę z niej możemy zrobić ziarenka – tniemy bibułę na kawałki, robimy z nich kulki i przyklejamy na kartkę.
Dodatkowo: Bajka do słuchania „Kotałek Nieśmiałek”. (więcej…)